نوشته شده توسط : احسان پیروز

یکی از مهمترین نکات آموزش فروش، شناسایی دقیق بازار هدف است. بیش از هر چیز دیگری کارشناسان فروش نیاز دارند که بدانند قرار است محصولات و خدمات را به چه کسی بفروشند و فضای بازار چگونه است و چگونه می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند. حتی اگر یک کسب و کار در گروه مشاغل آنلاین قرار داشته باشد باز هم این مسائل مهم است. این دوره‌های آموزشی به افراد یاد می دهد که درک صحیحی از نیاز بازار داشته باشند و بتوانند بهترین راه حل را ارائه دهند تا به فروش محصولات یا خدمات منجر شود.

در آموزش فروش مباحثی نظیر تحلیل فضای رقابتی و استراتژی های مورد نیاز به افراد آموزش داده می شود. فراموش نکنید که شما به عنوان یک کارشناس می خواهید برجسته و منحصر به فرد باشید، بنابراین لازم است استراتژی های کاربردی را متناسب با آخرین تغییرات در دنیای بازاریابی و فروش دنبال کنید.

 



:: برچسب‌ها: آموزش فروش , آموزش فروشندگی , آموزش فروش b2b ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

به عنوان اولین گام برای نوشتن یک پلن فروش موفق باید در مورد اهداف خود فکر کنید. با تصمیم گیری دقیق و تعیین اهداف مورد نظر خود این مرحله را آغاز کنید. اهداف شما می ‌توانند جزو اهداف درآمدی باشند یا اهداف جزئی برای فروش بیشتر و حتی جزو اهداف کلی تر برای رشد کسب و کار باشند.

تعیین کنید که آیا می خواهید وارد بازار جدیدی بشوید یا حتی اگر تصمیم دارید تیم خود را توسعه دهید باز هم در این قسمت آن ها را یادداشت کنید.

بسیاری از شرکت ‌ها تصمیم می ‌گیرند که در آینده محصولات و خدمات جدیدتری را راه اندازی کنند. به این ترتیب برای داشتن پلن فروش باید اهداف را حتی جزئیات کلی بنویسید. سعی کنید هر چیزی را که به ذهنتان خطور می‌کند یادداشت کنید.

پس از پایان کار، تمام اهدافی را که مشخص کرده اید با تیم خود به اشتراک بگذارید و نظریات یا پیشنهادات آنها را بپرسید. برای نوشتن یک پلن فروش خوب، بسیار اهمیت دارد که تمام نظریات مختلف جمع ‌آوری شود.



:: برچسب‌ها: پلن فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

پلن فروش به یک طرح برنامه ریزی شده و منسجم گفته می شود که بر اساس تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی و فروش نوشته شده است. در حقیقت با استفاده از این طرح فروش می‌توان کسب و کارها را بسیار متحول کرد. یک برنامه فروش دقیقاً به شما می گوید چگونه می توانید به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست پیدا کنید.

برای اینکه بتوانید پلن فروش مخصوص به کسب و کار خود را بنویسید نیاز دارید که مشتریان هدف خود را بشناسید. همچنین استراتژی ها و تاکتیک های مشخصی را به کار بگیرید تا محصولات و خدمات خود را بر همان اساس در اختیار مشتریان قرار دهید.

تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ چه کسب و کارهای سنتی و چه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی همه به تدوین و نوشتن پلن فروش مناسب نیاز دارند. اگر می خواهید یک برنامه فروش موثر و کارآمد برای خود تهیه کنید باید یک سری نکات را در نظر بگیرید.

داشتن نقشه فروش برای یک سال آینده به شما کمک می کند اهداف مشخص را در فروش دنبال کنید و به این ترتیب تجارت خود را توسعه دهید. اگر به درستی تمام آن چیزی را که در برنامه نویسی اجرا کنید، می تواند به شما کمک کند تا رویکرد استراتژیک بزرگتری را برای رشد تجارت خود داشته باشید.

برای اینکه این طرح فروش را بنویسید نیاز نیست یک گزارش یا برنامه ۵۰ صفحه ای تهیه کنید! در چند صفحه کوتاه می توانید برای شغل کوچک خود یک برنامه فروش کوتاه و دقیق بنویسید.



:: برچسب‌ها: پلن فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

توسعه فروش یک برنامه منظم برای کسب و کار است که موجب می شود فعالیت های حوزه فروش که اکنون در حال انجام است، ارتقا پیدا کند و شرکت را به سودآوری برساند. برنامه ریزی برای توسعه فرآیند فروش معمولاً از طریق کادر فروش یا به کارگیری یک نماینده فروش انجام می شود. توسعه دهندگان فروش محصولات و خدمات یک شرکت، برنامه ‌ریزی‌ های دقیقی را برای این کار در نظر می‌گیرند.

معمولاً برنامه توسعه برای فروش بیشتر در یک دوره زمانی معین انجام می شود و تمام فعالیت ها در همین حوزه متمرکز می گردد. عملکرد یک تیم فروش برای توسعه اهداف به طور مستقیم با توانایی های آنها در ارتباط است و همین عامل می‌تواند سختی یا دشواری رسیدن به اهداف را مشخص کند.

از آنجایی که عملکرد موفقیت آمیز تیم فروش به کارآیی و توانایی های آن ها در برقراری ارتباط با مشتری بستگی دارد، تمام این هماهنگی ها باید بر اساس تصمیم گیری مدیر تیم فروش انجام شود.

توسعه فروش نیاز به آموزش پیوسته دارد. مدیر گروه فروش باید برنامه‌ریزی ‌هایی را تدوین کند که تیم کاری خود را آموزش دهد و مهارت های آنها را افزایش دهد. اگر شما هم مدیریت بخش فروش یک شرکت را به عهده دارید لازم است این چنین مواردی را به کارمندان خود ارائه دهید. 



:: برچسب‌ها: توسعه فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

برنامه ریزی فروش یک عملکرد کلیدی در روند مدیریت فروش است. برنامه ریزی برای فروش موفق، روشی موثر است که شامل پیش بینی فروش، مدیریت تقاضا، تعیین اهداف فروش مبتنی بر سود و مراحل اجرای یک برنامه دقیق است. برنامه ریزی برای فروش، فرآیند سازماندهی فعالیت هایی است که برای دستیابی به اهداف تجاری، اجباری هستند. یک طرح فروش شامل یک طرح استراتژیک است که اهداف کسب و کارها و منابع مختلف را مشخص می کند. این موارد را می توان برای برخی فعالیت هایی که انجام می دهید برای رسیدن به هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

قوی ترین برنامه های فروش با رویکرد صحیح آغاز می شوند. در حالت ایده آل ، برنامه ریزی فروش فرآیندی مداوم ، خودکار ، مشارکتی و با اطلاعات است. ارزیابی فرضیات خود در طول سال و ایجاد تغییر در صورت لزوم برای ادامه مسیر در رسیدن به اهداف مهم است. رهبران باید رویکرد برنامه ریزی شده و آگاهانه از داده ها را برای برنامه ریزی فروش داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که هر تصمیمی که برای بخش فروش شما گرفته می شود ، شما را از نظر استراتژیک در بهترین موقعیت برای موفقیت قرار می دهد.

هنگام استفاده از داده ها به عنوان محرک برنامه ریزی خود ، می توانید به راحتی بزرگترین فرصت ها را برای رشد شناسایی کرده و اطمینان حاصل کنید که منابع و راه حل های مناسبی را برای نیاز به تعداد خود در اختیار دارید. رهبران فروش باید خود را تطبیق دهند و پیشرفت کنند تا جایی که بتوانند اصلاحات دوره تقریباً در زمان واقعی را بر اساس داده های فعلی و قابل اعتماد انجام دهند ، اگر می خواهند در سازمان خود موفقیت ایجاد کنند. شرکت های استراتژیک از این بینش استفاده می کنند تا یک روند برنامه ریزی فروش مداوم و جامع را در کل سازمان شما ، از ظرفیت و برنامه ریزی سهمیه بندی گرفته تا سرزمین و طراحی انگیزه و فراتر از آن ، ایجاد کنند.



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

مشاور فروش، یک کارشناس حرفه ای با مهارت های بازاریابی فروش و مذاکره است. این فرد در فرآیندهای یک شرکت مشارکت می‌ کند و با پیشنهادهای کاربردی و نکات مهم درباره فروش محصولات و خدمات آن مجموعه، موجب ارتقای کسب و کار خواهد شد. مشاوران فروش به مشاغل کمک می‌کنند که افزایش فروش داشته باشند و در یک بازه زمانی به سودآوری برسند.

شرکت هایی که به موفقیت‌ های بیشتر در میان رقبا فکر می کنند، قطعاً از مشاوران فروش اختصاصی برای خود کمک می گیرند. یک مشاور فروش می تواند به صورت پروژه ای با شرکت ها کار کند یا به طور رسمی استخدام شود و کل مجموعه را مدیریت کند. خدمات مشاوره فروش هم جزو این موارد دسته بندی می شود.

یک مشاور فروش، وظایف مختلفی بر عهده دارد. علاوه بر اینکه خودف به تنهایی رهبری یک تیم را بر عهده می‌گیرد به نمایندگان یا اعضای یک بخش آموزش می دهد تا بتوانند از ابزارهای مختلف برای فروش بیشتر استفاده کنند. کارشناس فروش، راهکارهای تبدیل مخاطبان به مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان دائم را از طریق خدمات مشاوره فروش ارائه می دهد، به این ترتیب، اهداف، میسر خواهد شد.



:: برچسب‌ها: مشاوره فروش , خدمات مشاوره فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

بهترین تکنیک های آموزش فروش به کارشناسان فروش می‌گوید چه چیزهایی را باید رعایت کنند و چه کارهایی را انجام دهند تا بتوانند بعد از کار خود موفق شوند. مهارت های فروش موجب افزایش سودآوری برای یک کسب و کار خواهد شد. افرادی که به عنوان مشاور فروش در شرکت ها یا سازمان ها فعالیت می کنند توانایی تشکیل یک تیم قوی را دارند؛ همچنین با برنامه ریزی دقیق و صحیح و با شناخت درست از بازار هدف، به رشد و توسعه آنها کمک می‌کنند.

تمام کسب و کارها و آن دسته از مشاغلی که در قالب شرکت ‌های بزرگ و استارتاپ ها فعالیت می کنند، سرمایه گذاری دقیقی را در آموزش فروش به تیم کاری خود اختصاص می ‌دهند. به این ترتیب در قالب یک برنامه آموزشی منظم و منسجم، تمام اعضایی که در تیم فروش یک مجموعه کار می‌کنند با استراتژی های فروش آشنا می شوند، ایده های جدید را یاد می‌گیرند و با اطمینان از اینکه این اطلاعات به بهتر شدن آنها کمک می‌کند، از آنها استفاده می‌کنند.

کارشناسان فروش نیاز دارند که به صورت دوره ای، مهارت ‌ها و دانش خود را در این زمینه ارتقا دهند، بنابراین شرکت در دوره های آموزش فروش و استراتژی های فروش و یادگیری تکنیک های کاربردی در ارتباط با مشتری برای این افراد الزامی است.



:: برچسب‌ها: آموزش فروش , آموزش فروشندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()