نوشته شده توسط : احسان پیروز

این تنها شرط صلاحیت شما نیست و شروط صلاحیت مشاوره فروش در اینجا متوقف نمی شوند. به اشتراک گذاشتن فرآیند احراز صلاحیت با مشتریان خود، یک عمل تجاری صادقانه و شفاف را نشان می دهد و از همان ابتدا به آنها اطمینان می دهد.

با ایجاد نمایه حرفه ای در بازار کار مشاوره آنلاین، مدیرانی که به دنبال استعدادهای مستقل هستند می توانند شما را پیدا کنند، در مورد مهارت ها و تخصص شما تحقیق کنند و در مورد پروژه هایی که ممکن است مناسب شما باشد با شما تماس بگیرند.



:: برچسب‌ها: مشاور فروش صنعتی , مشاور فروش b2b ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

سومین گام در تهیه پلن فروش پس از تعیین اهداف و تحقیق بازار، مشخص کردن منابع و روش ‌های تعیین آنها است. برای اینکه به اهداف نوشته شده دست پیدا کنید باید به تهیه منابعی فکر کنید که برای شما ساده تر است.

به طور مثال برای بخش فروش و گسترش پشتیبانی، نیاز دارید که کارمندان تمام وقت یا نیمه وقت استخدام کنید. آیا می توانید این کار را انجام دهید یا نیاز دارید مالی بیشتری برای حقوق آنها تامین کنید؟ از طرف دیگر شاید نیاز باشد که از کارشناسان فروش یا مدیران فروش و بازاریابی که تجربه کافی در این زمینه را دارند مشاوره بگیرید؛ بنابراین هزینه ای را هم برای مشاوره کسب و کار نیاز دارید. به طور کلی مشخص کنید که برای رسیدن به هر کدام از اهداف به چقدر سرمایه اولیه نیاز دارید.

در این مرحله باید به تجهیزات ابزارها و سیستم ها هم فکر کنید. در یک پلن فروش، مخصوصاً برای توسعه، نیاز به سرمایه‌گذاری برای سیستم ‌های مدیریت ارتباط با مشتری دارید. این سیستم ها را باید از شرکت ‌های فناوری خریداری کنید، بنابراین کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را توسعه بدهد باید سرمایه لازم را برای این برنامه نرم ‌افزاری اختصاص دهند.

برای تهیه پلن فروش موفق حتماً نیاز است که نیروی با تجربه و متخصص را برای تیم بازاریابی و پشتیبانی مشتری و خدمات مشاوره فروش به کار بگیرید.



:: برچسب‌ها: پلن فروش , اجرای پلن فروش , پلن فروش مویرگی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

فرآیند فروش مانند نقشه ای خاص برای نحوه انجام یک کار است، روش فروش مجموعه ای از اصول راهنما به منظور ارائه بهترین نحوه در مراحل فروش است. یکی از مهم ترین این روش ها توسط زیراکس در دهه 1970 توسعه یافته و رویکرد “رضایت از نیازها” لقب گرفته است. این نظریه چنان موفقیت آمیز بود که زیراکس در نهایت متدولوژی فروش خود را با نام “مهارت فروش حرفه ای” به شرکت های دیگر فروخت. این شرکت ها و همچنین مشارکت کنندگان فردی، شروع به ترویج ایده های خود کردند که بر اساس نسخه اصلی ساخته شده بود و چندین مورد از این روش ها هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

هر روش فروش در هسته اصلی خود طراحی شده است تا با استفاده از رویکردهای اثبات شده برای شناسایی و حل مشکلات، به شرکت ها کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این رویکردها معمولاً مبتنی بر اصول روانشناختی اثبات شده و همچنین تاکتیکهای آزمایش شده میدانی است که توسط کارشناسان توسعه دهنده آنها انجام شده است.

به عنوان مثال، یک جنبه از روش فروش ممکن است با ارائه رویکردهای عملی و پاسخ به اعتراضات رایج، به شما افزایش میزان فروش کمک کند. در عین حال، یک روش فروش ورودی می تواند به شما در طراحی چشم اندازهایی گسترده برای ثبات فروش کمک کند. به بیان ساده، روشهای فروش “راهنمای” عملی فرآیند فروش هستند. این فعالیت ها چشم انداز و نیازهای خریدار را در ذهن نگه می دارند و فاصله بین هر مرحله از چرخه فروش را پر می کنند.

برای اینکه یک متدولوژی فروش موثر داشته باشید، باید اطمینان حاصل کنید که در کل سازمان فروش (از نظر مشتریان) به خوبی پذیرفته شده اید. این به معنای همکاری با کارشناسان فروش کارآمد است که به نمایندگان یا حتی مدیران یک مجموعه قدرتی فراتر از حد تصور را اعطا می کند. از همه مهمتر ارائه آموزش ها و توصیه های عملی و مقباس پذیر درباره متدولوژی فروش یکی دیگر از پارامترهای مهمی است که نباید از آن غافل شد.



:: برچسب‌ها: متدولوژی فروش صنعتی , بهترین متدولوژی فروش , ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

تعیین اهداف و چشم انداز در برنامه ریزی فروش در حقیقت، یک عنوان است که نمایی از آینده را نشان می دهد که مدیریت یک شرکت تصمیم دارد به آن دستیابی پیدا کند. هدف از تدوین چشم انداز شرکت در برنامه ریزی فروش، الهام بخشیدن و راهنمایی کارکنان در جهت برداشتن گام های درست است.

معمولاً همه شرکت ها یک استراتژی تجاری طولانی مدت را اجرا می کنند، سپس آنها را ابتدا به صورت داخلی با کارمندان خود در میان می گذارند و سپس این استراتژی از طریق اینترنت، وب سایت، خبرنامه های مختلف، تبلیغات منظم و گزارش های سالانه شرکت و غیره به صورت خارجی دنبال می شود. اینها همه جزو گام های اول برنامه ریزی فروش هستند.



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی فروش مویرگی , برنامه ریزی فروش صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

سوالاتی که در فرآیند صلاحیت مشاوره فروش مطرح می شود اغلب به عنوان “نیازسنجی” شناخته می شوند. ارزیابی نیازها با سوالات گسترده برای تعیین درک مشتری بالقوه از نیازهای خود آغاز می شود. با پیشرفت مکالمه ، طبیعتاً باید در خلل بحث، صحبت از نیازهای خاص آنها جریان یابد. در تمام این مراحل سعی کنید صریح و فهمیده عمل کنید و مشتری را تشویق کنید تا جزئیات را توضیح دهد و با شما این جزئیات را به اشتراک بگذارد.

نمونه سوالات برای شروع این روند عبارتند از:

  • آیا توصیف می کنید که محیط فعلی شما چگونه است؟
  • راه حل ایده آل شما چگونه است؟
  • آیا استراتژی های کوتاه و بلندمدت خود را برای من توضیح می دهید؟
  • این مشکل چقدر برای شما هزینه دارد؟
  • محدوده بودجه شما برای این پروژه مشاوره چقدر است؟
  • شما از راه حل ایده آل خود انتظار چه نوع رشدی را دارید؟
  • چه کسی در سازمان شما نقطه اصلی تماس این پروژه مشاوره فروش است؟


:: برچسب‌ها: مشاور فروش , خدمات مشاوره فروش , تعرفه مشاوره فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

یک ساختار برنامه ریزی فروش که معمولاً در برنامه ریزی استراتژیک تجاری مورد استفاده قرار می گیرد مدل VMGS است. وقتی یک شرکت بخواهد از طریق برنامه ریزی خود به اهداف فروش بالاتری دست یابد، از این چارچوب برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده می کند. مدل VMGS بر این اساس استوار است که، هنگامی که می خواهید یک برنامه موثر ایجاد کنید باید چندین عنصر را در نظر بگیرید؛ این فاکتورها عبارتند از:

  • چشم انداز
  • ماموریت
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
  • استراتژی ها و تاکتیک ها


:: برچسب‌ها: برنامه ریزی فروش مویرگی , بهترین برنامه ریزی فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

این که شما یک شنونده فعال باشید مهمترین بخش توسعه فروش است اما این کار از هر فردی ساخته نیست! افرادی که توانایی گوش دادن دقیق به صحبت های طرف مقابل را دارند، در حقیقت به منزله این است که در جستجوی اطلاعات و جمع آوری آنها بسیار ماهر هستند. اگر به مشتریان و مخاطبان خود به دقت گوش دهید، به احتمال زیاد متوجه می‌ شوید که از کدام یک از محصولات و خدمات شما بهتر استقبال می کنند و دقیقاً به دنبال چه چیزهایی در آینده هستند. به این ترتیب، چالش های آنها را شناسایی کرده و استراتژی ‌های توسعه فروش خود را بر همان اساس تنظیم می کنید.

مهارت گوش دادن، فرصت های بهتری را فراهم می کند تا مشتریان و نیازهای آنها را بشناسید. این مهارت را می توان یک فاکتور موثر برای موفقیت در تحقیق بازار و تجزیه تحلیل اطلاعات دانست. یک شنونده فعال، ارتباط بهتری با مشتری و مخاطب برقرار می کند که این عامل موجب جلب رضایت و اعتماد به آن کسب و کار می ‌شود.



:: برچسب‌ها: توسعه فروش صنعتی , توسعه فروش در کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

اگر مدیر یک سازمان هستید، شناخت وظایف کارکنان و درک قدرت و توانایی های فردی آنها بر عهده شما است. این امر باعث می شود به راحتی بتوانید چندین مسئولیت را به آن دسته از اعضای تیم که تجربه انجام همه کارها را دارند، اختصاص دهید. این کارها را باید قبل از برنامه ریزی فروش انجام دهید. مطمئناً این نوع نگرش باعث می شود که تمام اعضای تیم، قبل از آغاز به کار فروش، با همدیگر هماهنگ تر شوند.

مهمترین مرحله تجزیه و تحلیل کلیه فعالیت های اعضای تیم، شناسایی دامنه پیشرفت در برنامه ریزی فروش فعلی شما است. برای ایده های بهتر، می توانید این برنامه ریزی ها را با سایر مدیران ارشد در میان بگذارید. این کار مسلماً تا حد زیادی می تواند افزایش حجم فروش محصول را در پی داشته باشد.

یکی از مهم ترین راهکارهای برنامه ریزی فروش، برگزاری منظم کنفرانس ها، سخنرانی های آموزنده و سمینارهایی است که افراد متخصص در فروش، آنها را ارائه می دهند. با این جلسات می توانید اعضای تیم خود را آموزش دهید. این برنامه ها به تیم کمک می کند تا دانش لازم را کسب کرده و مهارت های خود را در فروش ارتقا دهند. به این ترتیب بهتر می توانند برای برنامه ریزی فروش جدیدتر، آماده باشند. این امر به پیشرفت کلی تیم فروش کمک می کند که قطعاً منجر به رشد بیشتر در بازارهای رقابتی خواهد شد.

این وظیفه مدیر کادر فروش است که به اعضای تیم خود، جهت صحیحی را نشان بدهد که باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر برای رسیدن به آن تلاش کنند. مدیر باید وقت مناسب را به اعضای تیم اختصاص دهد و به طور منظم به آنها انگیزه بدهد. این کار به ایجاد یک برنامه ایده آل برای رشد شرکت در هر بازار رقابتی کمک می کند. تمام این اقدامات، جزو اصلی ترین بخش برنامه ریزی فروش محسوب می شوند.



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی فروش , برنامه ریزی فروش مویرگی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

 

در تکنیک های آموزش فروش یک بخش اصلی وجود دارد که به شما می گوید مشتریان واقعی را پیدا کنید. کارشناسان فروش با آموختن فوت و فن های این قسمت یاد می‌گیرند که بیشتر وقت خود را برای مشتریان واقعی و افرادی که قصد خرید قطعی را دارند صرف کنند. برای ورود به مقدمه این کار، کارشناس فروش باید بداند که دقیقاً چه کسی را هدف قرار می ‌دهد، نیاز برای یک محصول یا خدمات چیست و چگونه می تواند او را به خرید کردن تشویق کند. شناسایی چالش های مشتری و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها در استفاده از این خدمات در این مسیر بسیار مفید خواهد بود.

کارشناس فروش در دوره های آموزش فروش یاد می گیرد که چگونه در مورد محصول یا خدمات، ارزش گذاری کند و آن ارزش را به مشتری منتقل نماید. به طور مثال اگر برای یک محصول خاص روی گروهی از افراد تمرکز داشته باشید بهتر می توانید آنها را به مشتری و سپس به خریدار تبدیل کنید. برای این گروه از خریداران، وقت و انرژی زیادی تلف نمی شود؛ همه برنامه ‌ریزی ‌ها از قبل انجام شده و کارشناس فروش فقط در زمان مشخص و مناسب کالا را می فروشند.



:: برچسب‌ها: آموزش فروش , دوره آموزش فروش , آموزش فروش محصولات ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسان پیروز

برنامه ریزی فروش شامل دو مرحله است؛ اول، شکل گیری برنامه یا تدوین و دوم، ثبات و اجرای آن برنامه خاص که در آن انتظار می رود یک فروشنده از مهارت های خود برای رسیدن به اهداف استفاده کند. به همین ترتیب، کیفیت برنامه ریزی در همان مراحل ابتدایی، یک رفتار هوشمندانه خواهد بود.

قبل از عرضه یک محصول جدید در بازار، مجموعه فعالیت هایی عموماً پس از عرضه یک محصول انجام می شوند؛ این کارها باید بر اساس تدوین یک برنامه استراتژیک و منظم اجرا شوند. برنامه ریزی فروش یک عنصر اساسی در روند مدیریت است.

تکنیک های مختلف طرح فروش اغلب در شرکت های مختلف با توجه به نیاز آنها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از آنها نیاز به برنامه ریزی سه ماهه نیاز دارند و برخی دیگر از برنامه ریزی فروش به صورت شش ماهه یا سالانه تبعیت می کنند.

اگر کادر فروش یک شرکت، حرفه ای و متخصص باشند، بنابراین برای دستیابی به فروش بیشتر در بازار، نیازی به تحقیق های اصولی از ابتدا نیست. نیروی فروش در شرکت ها تمام این مراحل را قبلاً انجام داده اند.



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی فروش , برنامه ریزی فروش مویرگی , بهترین برنامه ریزی فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 | نظرات ()