چه مواردی در متدولوژی فروش اهمیت دارند؟
نوشته شده توسط : احسان پیروز

برای اینکه متدولوژی فروش به نتیجه مثبتی برسد باید معیارهای مختلف که به موفقیت روش کمک می‌ کند حتماً رعایت شوند. اولین و مهمترین نکته در تاثیرگذاری استراتژی روش فروش، تعیین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت است. برای اینکه روش های فروش به درستی به نتیجه برسند، تمام برنامه ‌ریزی ‌ها بر اساس اهداف، چیده می ‌شوند. برای تدوین برنامه فروش باید در هر مرحله، با بررسی یک هدف، سوالات متعددی پرسیده شود و برنامه‌ های اجرایی بر اساس پاسخ ‌های احتمالی به آن سوال نوشته می ‌شوند.

در فرایند فروش، توجه به “روش فروش” در یک قسمت از چرخه فروش اعمال می شود و کل چرخه را در بر نمی گیرد. مثلاً برای اینکه برای روش فروش یک محصول خاص، برنامه بریزید، باید ارزش و صلاحیت محصول را مشخص کنید و یک نسخه آزمایشی از پلن فروش را بنویسید. تفاوت بین “متدولوژی فروش” و “فرآیند فروش” در حقیقت در همین روش برنامه ‌ریزی است.

هر سازمانی باید فرآیند فروش منحصر به فرد خود را بر اساس تغییرات بازار و مشتریان تنظیم کند. ارزیابی محصولات و موقعیت شرکت ها در یک صنعت خاص، در برنامه ریزی فرآیند فروش تاثیر دارند. آنچه در متدولوژی فروش برای یک شرکت مفید واقع می ‌شود ممکن است برای یک شرکت دیگر اصلاً کاربردی نباشد. این موارد نکاتی هستند که در مورد “فرآیند فروش” بسیار مطرح می شوند.

علیرغم نکاتی که در بالا اشاره کردیم، درباره متدولوژی فروش، این نکات چندان اهمیت ندارند. تیم فروش در شرکت های مختلف می تواند روش های فروش یکسانی را پیاده سازی کند و به موفقیت دست پیدا کند. لازم نیست که فرآیند فروش در این شرکت ها چگونه است و چه اقداماتی انجام می ‌دهند یا موقعیت شرکت کجاست، “روش فروش” می تواند یکسان باشد اما “فرآیند فروش” الزاماً باید متفاوت و خاص باشد. تمام بنگاه های اقتصادی به اجرای روش فروش و فرآیند فروش به صورت مجزا نیاز دارند.





:: برچسب‌ها: متدولوژی فروش ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: